جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

رشد موی کودک چگونه باید باشد و برای افزایش آن چکار باید بکنیم؟

۲۶۶ بازديد

مقدمه:

تمام نوزادان موقع تولد موهای ظریف و کم پشتی دارند که معمولا به رنگ های روشن است و رفته رفته به رنگ تیره در می آید و ضخامت و حجم آنها نیز بیشتر می شود. اما در این میان بعضی از نوزادان هم هستند که موهای پرپشت تری دارند و این امر ریشه در ژنتیک آنها دارد. خیلی از مادران در دوران بارداری در تلاشند تا با مصرف خوراکی های مؤثر در رشد مو به این هدف برسند و بعضی دیگر بعد از تولد نوزاد به دنبال راهکارهایی برای پرپشت کردن موهای کودک خود و افزایش رشد آنها هستند. اگر شما هم جزو این دست هاز افراد هستید پس این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

مراقبت از موهای نوزادان و کودکان:

۱- بیشتر نوزادان بر روی پیشانی، شانه ها و کمر خود یک لایه موی نازک و تیره رنگ دارند که به این مو کرک گفته می شود و مانند بسیاری از جنبه های ظاهری نوزادان، کاملاً عادی است. کرک بیشتر در نوزادان نارس یا نوزادان مادران مبتلا به دیابت شایع است. این کرک ها نگران کننده نیست و پس از چند هفته می ریزند.

۲- گاهی متخصصان پوست برای تقویت موی شیرخواران مکمل هایی مثل بیوتین، سلیوم، زینک و ویتامین های گروه B تجویز می کنند. پس با استفاده از شامپوهایی که کودک به آن ها حساسیت ندارد می توان از موهای کودک مراقبت کرد.

۳- بعضی از والدین موهای نوزادشان را با تیغ می زنند تا پر پشت شود اما این موضوع نه تنها از نظر علمی ثابت نشده بلکه رد شده است و این کار بسیار خطرناک است . اما حجم موها به وضعیت ژنتیکی هر فرد بستگی دارد و موها با گذشت زمان و افزایش سن بلند می شود. با کوتاه کردن موها فقط می توان از خراب شدن سر موها پیشگیری کرد.


موی-کودک

رشد موی کودک چگونه باید باشد و برای افزایش آن چکار باید بکنیم؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.